مرکز رفاهی
عنوان رکن: مرکز رفاهی |
مقدمه (هدف): در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و رفاهی وکلا، مرکز رفاهی با هدف برنامهریزی، اجرا و نظارت بر ارائه خدمات رفاهی به وکلا و خانوادههای آنان تشکیل شده است. |
قوانین و مقررات ضرورت ایجاد مرکز رفاهی: آییننامه تشکیل و نحوه فعالیت مرکز رفاهی کانون وکلای دادگستری خراسان مصوب 11/05/1401 هیات مدیره کانون. |
تعداد اعضاء مرکز رفاهی: حداقل پنج عضو (یک نفر رییس مرکز و حداقل چهار عضو) شرایط احراز اعضای مرکز رفاهی: · وکیل پایه یک دادگستری · از بین وکلای علاقهمند به فعالیت در حوزه امور رفاهی · عدم محکومیت انتظامی درجه 4 و بالاتر شرایط احراز رییس مرکز رفاهی: · حداقل 5 سال سابقه وکالت · از بین وکلای علاقهمند به فعالیت در حوزه امور رفاهی · عدم محکومیت انتظامی درجه 4 و بالاتر نحوه انتخاب اعضاء (اعضا، رئیس): · اعضا با پیشنهاد رئیس مرکز و تصویب هیات مدیره کانون انتخاب میشوند و توسط ریاست کانون ابلاغ میگردد. · رئیس مرکز توسط هیات مدیره انتخاب میشود. *تبصره: کمیسیونها میتوانند از کارآموزان بهعنوان عضو با ابلاغ داخلی استفاده نمایند. مدت زمان عضویت: · حداکثر دو سال و تا انتخاب و تصمیم هیات مدیره جدید اعضا به تکالیف خود ادامه میدهند. |
شرح وظایف مرکز رفاهی: · برنامهریزی و اقدام در جهت تامین امکانات رفاهی برای وکلا، کارآموزان و خانوادههای آنان · ایجاد تعامل با صندوق حمایت کانون وکلا و بهرهگیری از ظرفیتها و فرصتهای صندوق مذکور · بهینهکردن مدیریت دفاتر وکلا · بررسی و پیشنهاد زمینههای فعالیت رفاهی و سرمایهگذاری کانون با استفاده از وجوه و سرمایههای کانون و پیگیری آن در هیات مدیره · تسهیل و بهبود فعالیت دفتری وکلا از طریق شناسایی، خرید و توزیع نرمافزارهای تخصصی وکالت و نرمافزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با موکلان · ایجاد ساز و کار مناسب جهت بهرهمندی وکلا و کارآموزان از شرایط ویژه خرید و تخفیف های فروشگاهها و برندهای معتبر · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط و پیگیری اجرای روشهای سرمایهگذاری وکلا در خرید دفتر وکالت از جمله دفتر مشارکتی، دفتر مالکیت زمانی و… · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور حمایت از وکلای جوان و کارآموزان در خصوص اجاره دفتر و خرید تجهیزات دفتری و راهاندازی آن · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور تامین مسکن وکلا · انجام مذاکره و تفاهم با بانکها و موسسات مالی و اعتباری در جهت اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز وکلا · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور خرید خودرو برای وکلا (فروش اقساطی یا امتیازات لیزینگ خودرو به وکلا) · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به وکلای علاقه مند به بازارهای سرمایه · ارائه مشاوره و خدمات مرتبط با پوششهای حمایتی بیمهای برای وکلا و کارآموزان و خانوادههای آنان (بیمه درمان، حوادث و مسئولیت) شرح وظایف رئیس مرکز: · اداره جلسات · نمایندگی مرکز در روابط مرکز با هیأت مدیره کانون و مقامات و ارگانهای خارج از کانون · نظارت بر کار مرکز و ایجاد هماهنگی بین آنها · بررسی موارد و گزارشات واصله و ارجاع آنها به مراجع ذیصلاح شرح وظایف اعضای مرکز: حضور و شرکت در جلسات و در برنامههای جاری و اجرائی مرکز رفاهی |
کمیته و کارگروههای ذیل مرکز رفاهی (در صورت وجود): عنوان کمیته/ کارگروه: – شرح وظایف کمیته/ کارگروه: – |
ضوابط و قوانین جلسات مرکز: · با حضور بیش از نصف اعضا، جلسه رسمیت مییابد و تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین اتخاذ میشود. · برابر با ماده 9 آییننامه، در موارد مورد نیاز، نسبت به انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای رفاهی با اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهنده کالا و خدمات مرتبط با وظایف و اهداف مرکز، تفاهمنامهها و قراردادها در فرمتی که بایستی به تایید هیات مدیره برسد و توسط رئیس مرکز به نمایندگی از کانون وکلا امضا شود. لغو عضویت اعضا: – تصویب و اطلاعرسانی مصوبات: تصویب مصوبات منوط به اکثریت آرای حاضرین است و توسط رئیس به هیأت مدیره کتباً اعلام و با تصویب هیأت مدیره عنداللزوم اطلاعرسانی خواهد شد. |
تعاملات با سایر کمیسیونها: · کمیسیون فرهنگ و هنر · کمیسیون سلامت · کمیسیون ورزش |

وکیل حسن حسنزاده
رئیس

نایب رییس

بازرس

وکیل دکتر رضا معبودی نیشابوری
عضو

عضو از تاریخ 1404/05

وکیل مرتضی علیزاده جواهری
عضو تا تاریخ 1404/05