مرکز رفاهی

عنوان رکن: مرکز رفاهی

مقدمه (هدف):

در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و رفاهی وکلا، مرکز رفاهی با هدف برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر ارائه خدمات رفاهی به وکلا و خانواده‌های آنان تشکیل شده است.

قوانین و مقررات ضرورت ایجاد مرکز رفاهی:

آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت مرکز رفاهی کانون وکلای دادگستری خراسان مصوب 11/05/1401 هیات مدیره کانون.

 تعداد اعضاء مرکز رفاهی: حداقل پنج عضو (یک نفر رییس مرکز و حداقل چهار عضو) 

شرایط احراز اعضای مرکز رفاهی:

·       وکیل پایه یک دادگستری

·       از بین وکلای علاقه‌مند به فعالیت در حوزه امور رفاهی

·       عدم محکومیت انتظامی درجه 4 و بالاتر

شرایط احراز رییس مرکز رفاهی:

·  حداقل 5 سال سابقه وکالت

·  از بین وکلای علاقه‌مند به فعالیت در حوزه امور رفاهی

·  عدم محکومیت انتظامی درجه 4 و بالاتر

نحوه انتخاب اعضاء (اعضا، رئیس):

·       اعضا با پیشنهاد رئیس مرکز و تصویب هیات مدیره کانون انتخاب می­شوند و توسط ریاست کانون ابلاغ می­گردد.

·       رئیس مرکز توسط هیات مدیره انتخاب می‌شود.

*تبصره: کمیسیون­ها می­توانند از کارآموزان به­عنوان عضو با ابلاغ داخلی استفاده نمایند.

مدت زمان عضویت:

·      حداکثر دو سال و تا انتخاب و تصمیم هیات مدیره جدید اعضا به تکالیف خود ادامه می­دهند.

شرح وظایف مرکز رفاهی:

·         برنامه‌ریزی و اقدام در جهت تامین امکانات رفاهی برای وکلا، کارآموزان و خانواده‌های آنان

·         ایجاد تعامل با صندوق حمایت کانون وکلا و بهره‌گیری از ظرفیت­ها و فرصت‌های صندوق مذکور

·         بهینه‌کردن مدیریت دفاتر وکلا

·         بررسی و پیشنهاد زمینه‌های فعالیت رفاهی و سرمایه­گذاری کانون با استفاده از وجوه و سرمایه‌های کانون و پیگیری آن در هیات مدیره

·         تسهیل و بهبود فعالیت دفتری وکلا از طریق شناسایی، خرید و توزیع نرم‌افزارهای تخصصی وکالت و نرم‌افزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با موکلان

·         ایجاد ساز و کار مناسب جهت بهره‌مندی وکلا و کارآموزان از شرایط ویژه خرید و تخفیف ‌های فروشگاه‌ها و برندهای معتبر

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط و پیگیری اجرای روش‌های سرمایه‌گذاری وکلا در خرید دفتر وکالت از جمله دفتر مشارکتی، دفتر مالکیت زمانی و…

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور حمایت از وکلای جوان و کارآموزان در خصوص اجاره دفتر و خرید تجهیزات دفتری و را‌ه‌اندازی آن

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور تامین مسکن وکلا

·         انجام مذاکره و تفاهم با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در جهت اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز وکلا

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور خرید خودرو برای وکلا (فروش اقساطی یا امتیازات لیزینگ خودرو به وکلا)

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط به وکلای علاقه مند به بازارهای سرمایه

·         ارائه مشاوره و خدمات مرتبط با پوشش‌های حمایتی بیمه‌ای برای وکلا و کارآموزان و خانواده‌های آنان (بیمه درمان، حوادث و مسئولیت)

شرح وظایف رئیس مرکز:

·     اداره جلسات

·     نمایندگی مرکز در روابط مرکز با هیأت مدیره کانون و مقامات و ارگان­های خارج از کانون

·     نظارت بر کار مرکز و ایجاد هماهنگی بین آن­ها

·     بررسی موارد و گزارشات واصله و ارجاع آن­ها به مراجع ذیصلاح

شرح وظایف اعضای مرکز:

حضور و شرکت در جلسات و در برنامه­های جاری و اجرائی مرکز رفاهی

کمیته و کارگروه­های ذیل مرکز رفاهی (در صورت وجود):

عنوان کمیته/ کارگروه:

شرح وظایف کمیته/ کارگروه:

ضوابط و قوانین جلسات مرکز:

·  با حضور بیش از نصف اعضا، جلسه رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین اتخاذ می‌شود.

·  برابر با ماده 9 آیین‌نامه، در موارد مورد نیاز، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای رفاهی با اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهنده کالا و خدمات مرتبط با وظایف و اهداف مرکز، تفاهم­نامه‌ها و قراردادها در فرمتی که بایستی به تایید هیات مدیره برسد و توسط رئیس مرکز به نمایندگی از کانون وکلا امضا شود.

لغو عضویت اعضا:

تصویب و اطلاع­رسانی مصوبات:

تصویب مصوبات منوط به اکثریت آرای حاضرین است و توسط رئیس به هیأت مدیره کتباً اعلام و با تصویب هیأت مدیره عنداللزوم اطلاع­رسانی خواهد شد.

تعاملات با سایر کمیسیون­ها:

·       کمیسیون فرهنگ و هنر

·       کمیسیون سلامت

·       کمیسیون ورزش

 

رئیس کمیسیون

وکیل حسن حسن‌زاده

رئیس

اعضا
وکیل محمد‌مهدی جوقه‌سالار

نایب رییس

وکیل هاله کشاورز

بازرس

وکیل دکتر رضا معبودی‌ نیشابوری

عضو

دکتر عباس شیخ الاسلامی
وکیل دکتر عباس شیخ‌الاسلامی

عضو از تاریخ 1404/05

وکیل مرتضی علیزاده جواهری

عضو تا تاریخ 1404/05